Zarządzanie ustawieniami folderu SPAM w poczta Webmail
Folder SPAM przechowuje wiadomości śmieci. To tutaj trafia niechciana korespondencja, która została zakwalifikowana jako spam przez zabezpieczenia antyspamowe lub za pomocą filtrów. Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób zarządzać ustawieniami folderu SPAM w poczcie Webmail.
- Zarządzanie zawartością folderu SPAM
- Przenoszenie wiadomości do SPAM
- Reguły wiadomości > przenoszenie do folderu SPAM
Zarządzanie zawartością folderu SPAM
Folder SPAM pełni funkcję przechowalni dla niechcianej korespondencji. W tym miejscu znajdziesz wiadomości, które:
- zostały zakwalifikowane jako SPAM przez filtry antyspamowe, a więc dopuszczone do przekazania, ale sklasyfikowana jako SPAM,
- przeniesione ręcznie z innych folderów pocztowych,
- przeniesione w wyniku działania reguł wiadomości.
Wiadomości w folderze SPAM podlegają takiej samej obsłudze, jak wszystkie inne. Możesz je usuwać (przenosić do kosza) lub przywrócić do wybranego folderu. Możesz też odpowiedzieć na tę wiadomość.
Przenoszenie wiadomości do SPAM
- Na liście wiadomości e-mail, w skrzynce odbiorczej lub innym folderze poczty, otwórz wiadomość.
- Kliknij Więcej > Przenieś do > SPAM
Przeniesiona wiadomość będzie teraz w folderze SPAM. Możesz ją usunąć lub zostawić jako korespondencję niechcianą.
Aby przyśpieszyć proces, kliknij wybraną wiadomość e-mail na liście, a następnie przeciągnij ją do folderu SPAM, trzymając lewy przycisk myszki.
Reguły wiadomości > przenoszenie do folderu SPAM
- Przejdź do sekcji Ustawienia > Filtry.
- Utwórz nowy filtr.
- Uzupełnij podstawowe informacje, np. nazwę filtra, status aktywności.
- Zakres działania możesz określić na wszystkie lub wybrane warunki, w zależności od tego, jakie wprowadzisz dalsze ustawienia antyspam.
- Kluczowym elementem konfiguracji filtra jest pole Akcje. Wybierz odpowiednio:
- Odrzuć z komunikatem, jeśli chcesz po prostu pozbyć się nadawcy wiadomości, odrzucając od razu jego korespondencję,
- Usuń wiadomość, jeśli chcesz ją po prostu skasować po otrzymaniu. Wiadomość zostanie umieszczona w folderze Kosz,
- Przenieś wiadomość do > SPAM, jeśli chcesz, aby wiadomość została przekazana do folderu SPAM, gdzie może poczekać na dalsze działania.
- Zapisz ustawienia filtra antyspamowego.
Z osobnego artykułu dowiesz się, jak tworzyć reguły wiadomości w poczcie Webmail: