Automatyczna odpowiedź na wiadomość e-mail w poczcie Webmail
Użytkownicy poczty e-mail przyzwyczajeni są do szeregu opcji dodatkowych, które ułatwiają zarządzanie korespondencją. Szczególnie przydatną z nich jest automatyczna odpowiedź, autoresponder, przesyłany do nadawcy wiadomości automatycznie, w odpowiedzi na przesłaną korespondencję. Najlepszym rozwiązaniem na jego ustawienie, jest logowanie do panelu DirectAdmin, gdzie ustawisz także wiadomości urlopowe. Możesz włączyć automatyczną odpowiedź w poczcie Webmail, korzystając z filtrów wiadomości.
- Co to jest automatyczna odpowiedź e-mail?
- Jak włączyć automatyczną odpowiedź e-mail w poczcie Webmail?
Co to jest automatyczna odpowiedź e-mail?
Automatyczna odpowiedź w poczcie e-mail to wiadomość wysyłana przez klienta poczty lub mechanizm jej obsługi, np. wynikający z ustawień serwera, w odpowiedzi na otrzymaną korespondencję. To, co jest istotne w całym procesie wysyłki, to fakt, że realizowana jest ona automatycznie.
Jeśli skonfigurujesz automatyczną odpowiedź, użytkownik wysyłający do Ciebie wiadomość e-mail, otrzyma od razu odpowiedź. Może to być powiadomienie o nieobecności, podziękowanie za wiadomość i zapewnienie, że odpowiesz lub informacja, że Twoje sprawy przejął aktualnie inny pracownik.
Najlepszą opcją konfiguracji automatycznych odpowiedzi, jest uruchomienie ich w panelu DirectAdmin. Masz wybór pomiędzy klasycznym autoresponderem, a wiadomościami urlopowymi. Jeśli nie jesteś administratorem hostingu, możesz też wprowadzić automatyczną odpowiedź w ustawieniach poczty Webmail.
Jak włączyć automatyczną odpowiedź e-mail w poczcie Webmail?
- Zaloguj się do poczty JCHost.pl
- Teraz skorzystaj z funkcji Ustawienia > Filtry.
- Dodaj nowy filtr wiadomości.
- Skonfiguruj nowy filtr dla wiadomości e-mail, koniecznie uwzględniając jego nazwę i aktywność.
- Możesz wybrać kilka wariantów, dodać filtr dla Zakres > Wszystkich, co spowoduje utworzenie reguły dla każdej otrzymanej wiadomości, lub dla wybranych warunków, aby ustawić określone adresy e-mail nadawców (możesz tworzyć wiele autoresponderów dla różnych nadawców wiadomości).
- W polu Akcje i wybierz odpowiedz wiadomością o treści.
- Uzupełnij treść i podaj temat wiadomości. Nie jest on obowiązkowy.
- Możesz zdefiniować częstotliwość wysyłania wiadomości, np. jeśli nadawca wysyła wiele wiadomości, otrzyma odpowiedź raz co określony czas.
- Zapisz filtr.