Co to jest automatyczna odpowiedź w DirectAdmin?
Automatyczna odpowiedź często określana zamiennie autoresponderem. To mechanizm dostępny w poczcie e-mail (programach pocztowych) lub bezpośrednio na serwerze, który odpowiada za automatyczne wysyłanie wcześniej zaprogramowanej odpowiedzi zaraz po otrzymaniu korespondencji przychodzącej. Autoresponder, czyli automatyczna odpowiedź, przesyłana jest jako wiadomość zwrotna na otrzymaną korespondencję i działa samodzielnie, bez angażowania właściciela konta e-mail. Do czego służy automatyczna odpowiedź i jak może ułatwić Ci pracę? Sprawdź!
Co to jest autoresponder?
Automatyczna odpowiedź, czyli autoresponder, to mechanizm wysyłania wiadomości zwrotnej po otrzymaniu korespondencji e-mail. Działa samodzielnie, wg. skonfigurowanych wcześniej reguł i przekazuje konkretną odpowiedź na otrzymaną wiadomość.
Dzięki autopresponderowi, automatycznej odpowiedzi, możesz, np. zaprogramować automatyczną odpowiedź na wiadomości z formularza kontaktowego czy potwierdzenie otrzymania poczty, np. w biurze obsługi klienta.
Automatyczna odpowiedź, autoresponder, często utożsamiany jest z wiadomością urlopową, wiadomością o nieobecności. To również jest mechanizm autorespondera, który często posiada dodatkowe opcje konfiguracji, jak, np. wskazanie przedziału czasu, w którym będzie on działał.
W panelu DirectAdmin możesz osobno ustawić autoresponder i wiadomość urlopową. Jakie to może mieć zastosowanie?
O ile wiadomość urlopowa działa w przedziale czasu, który możesz skonfigurować, to typowy autoresponder to po prostu automatyczna odpowiedź na maila. W firmach często używany jest w komunikacji z klientami, np. aby potwierdzić otrzymanie wiadomości, zapewnić o udzieleniu odpowiedzi w krótkim czasie, czy poinformować o godzinach pracy infolinii, itp.
Wiadomości urlopowe stosuje się głównie, podczas nieobecności lub wszędzie tam i wtedy, gdy zależy nam, aby autoresponder działał w określonym przedziale czasu.
Jak działa automatyczna odpowiedź w DirectAdmin?
DirectAdmin rozróżnia dwa mechanizmy autorespondera, tj.:
- automatyczna odpowiedź,
- wiadomość urlopowa.
Obie funkcje są do siebie zbliżone w działaniu, ale wiadomość urlopowa posiada dodatkowe opcje konfiguracji, np. obejmujące przedział czasu, w którym wiadomość ma być wysyłana, np. podczas Twojej nieobecności.
Z kolei autoresponder, automatyczna odpowiedź, działa od chwili jego włączenia do wyłączenia go ręcznie. Pozwala też na ustawienie dodatkowego odbiorcy wiadomości DW.
Automatyczna odpowiedź, dostępna w panelu DirectAdmin, umożliwia administratorowi konta utworzenie autorespondera dla dowolnej skrzynki e-mail.
Ustawienia automatycznych odpowiedzi znajdziesz w sekcji Zarządzanie E-mail > Autorespondery. W tej samej sekcji możesz też skonfigurować wiadomość urlopową oraz ustawić przekierowania.
- Jak włączyć wiadomość urlopową w DirectAdmin?
- Jak włączyć i skonfigurować autoresponder w DirectAdmin?
Automatyczną odpowiedź możesz także włączyć w poczcie Webmail oraz w dowolnym programie pocztowym: