Moje konto e-mail jest pełne – co robić?
Każda skrzynka e-mail utworzona na hostingu w DirectAdmin, posiada określoną pojemność, którą użytkownik może używać do przechowywania korespondencji wraz z jej załącznikami. Mała pojemność skrzynki e-mail, może powodować, że szybko zostanie zapełniona, a to doprowadzi do ograniczeń w wysyłaniu i odbieraniu korespondencji. Co zrobić, jeśli pojemność konta e-mail kończy się?
- Pojemność skrzynki e-mail, a nowa korespondencja
- Jak zmienić pojemność skrzynki e-mail?
- Jak sprawdzić dostępne miejsce na serwerze?
Pojemność skrzynki e-mail, a nowa korespondencja
W panelu DirectAdmin możesz zarządzać kontami e-mail, tworząc je, edytując, a także kontrolując użycie (wykorzystanie) wolnej przestrzeni, zarówno pojedynczych adresów e-mail, jak również całej usługi hostingowej.
Dbanie o wolną przestrzeń skrzynek e-mail oraz hostingu jest warunkiem poprawnego działania poczty e-mail, a także stron internetowych, które mogą potrzebować przestrzeni do przechowywania plików tymczasowych.
- Co to jest poczta nazwa IMAP?
- Co to jest poczta nazwa POP3?
- Co to jest poczta nazwa SMTP?
- Dlaczego nie otrzymuję nowych wiadomości e-mail?
Brak miejsca na koncie e-mail skutkuje brakiem możliwości odbierania nowej korespondencji, a także wysyłania wiadomości, szczególnie jeśli korzystasz z poczty IMAP.
W teorii, posługując się kontem POP3 i jego konfiguracją w programie pocztowym, możesz sprawić, że cała korespondencja będzie pobierana domyślnie do programu pocztowego i usuwana z serwera. To idealne rozwiązanie, jeśli nie masz jak powiększyć rozmiaru skrzynki e-mail. Poczta POP3 nie jest idealnym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na korzystaniu ze skrzynki pocztowej na wielu urządzeniach jednocześnie, dlatego zalecane jest używanie protokołu IMAP. Ten z kolei wymaga, aby korespondencja była przechowywana na serwerze, zapewniając jej synchronizację ze wszystkimi aplikacjami.
Rozwiązaniem problemu z przepełnioną skrzynką e-mail, jest oczywiście zwiększenie jej pojemności, co wykonasz w panelu DirectAdmin. Taka zmiana nie wpływa na zawartość konta e-mail, a jeśli z powodu braku miejsca, uzyskasz więcej przestrzeni, nowa poczta zacznie napływać regularnie. Niestety, jeśli pojemność skrzynki e-mail została przekroczona, korespondencja, która w tym czasie była wysyłana do Ciebie, nie zostanie dostarczona. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że w przypadku gdy wiadomość e-mail nie jest dostarczona do adresata, nadawca wiadomości otrzyma wiadomość Mailer Deamon z taką informacją, dot. przekroczonej quoty (pojemności).
Jak zmienić pojemność skrzynki e-mail?
- Zaloguj się do panelu DirectAdmin
- Przejdź do obszaru Zarządzanie e-mail > Konta e-mail.
- Pamiętaj! Domyślnie tworzone skrzynki e-mail nie posiadają limitu pojemności, co oznacza, że korzystają z całej dostępnej przestrzeni, jaka może być w danym momencie użyta do obsługi poczty e-mail.
- W kolumnie Zużycie sprawdzisz, ile wybrana skrzynka e-mail zajmuje miejsca oraz ile wykorzystuje miejsca, jeśli został przydzielony jej limit.
- Kliknij + przy wybranym koncie e-mail.
- Wybierz Zmiana limitów.
- Określ nowy rozmiar skrzynki e-mail, podając wartości w MB.
Jak sprawdzić dostępne miejsce na serwerze i pojemność skrzynki?
Informacje o pojemności serwera i zajętym miejscu, a także limicie kont e-mail, znajdziesz w panelu DirectAdmin:
- Zaloguj się do panelu DirectAdmin
- Na pulpicie zobaczysz informacje o aktualnie wykorzystanym miejscu na usłudze hostingowej.
Pojemność skrzynki e-mail. Użyte miejsce, sprawdzisz także po zalogowaniu do poczty Webmail:
- Zaloguj się do poczty Webmail JCHost.pl
- Na dole ekranu znajdziesz informację o dostępnym i zajętym miejscu.