Nie otrzymuję nowej poczty e-mail
Jeśli Twoje e-maile nie docierają do skrzynki odbiorczej, może to być spowodowane różnymi przyczynami, mającymi swoje podłożone jednakowo po stronie konta e-mail, jego konfiguracji, serwera poczty czy aplikacji pocztowej. W tym artykule dowiesz się, jakie są najczęstsze przyczyny i co możesz z nimi zrobić.
Nie otrzymuję nowej poczty e-mail – co robić?
Duża grupa użytkowników poczty e-mail, w chwili, gdy uznają, że nie otrzymują nowej korespondencji na swoje konto pocztowe, od razu kontaktuje się ze swoim dostawcą usług hostingowych. Wskazują na problemy z kontem e-mail i działaniem serwera. Często okazuje się jednak, że przyczyna problemu leży w zupełnie innym miejscu i nie ma żadnego związku z usługą hostingową.
Chociaż jesteśmy zdania, że wiele problemów z pocztą e-mail możesz rozwiązać samodzielnie, jeśli po wykonaniu poniższych czynności kontrolnych nadal uznasz, że konto e-mail nie działa poprawnie, zapraszamy Cię do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Możliwe przyczyny i rozwiązania
Nie widzę nowych wiadomości e-mail w skrzynce odbiorczej – dlaczego? Przyczyn tej sytuacji może być naprawdę wiele i mogą one tak samo dotyczyć konfiguracji konta e-mail, reguł wiadomości, folderu SPAM czy problemów z Internetem. Poniżej zebraliśmy popularne przyczyny, które możesz zweryfikować samodzielnie:
- zaloguj się do poczty Webmail: jeśli korzystasz z programu pocztowego na dowolnym urządzeniu, zaloguj się do poczty Webmail, aplikacji do obsługi poczty w przeglądarce internetowej. W odróżnieniu od programów pocztowych poczta Webmail jest obsługiwana bezpośrednio z serwerem poczty, nie podlega konfiguracji (np. nazwom i numerom portów serwerów pocztowych),
- sprawdź połączenie z Internetem: upewnij się, że jesteś online. Jeśli to możliwe, zrestartuj połączenie sieciowe, restartując router, lub wyłączając transfer danych, lub Wi-Fi w telefonie,
- zajrzyj do folderu SPAM: zdarza się, że korespondencja e-mail, która jest w porządku, trafi do folderu SPAM. Dzieje się tak, np. z powodu załącznika, podejrzanej treści w temacie wiadomości lub w samej korespondencji, lub nadawca wiadomości ma problemy z ze swoim serwerem poczty, lub domeną i został uznany za SPAMera, być może trafił nawet na listę RBL. Jeśli sytuacja się powtarza, możesz utworzyć regułę, aby wiadomości zostały automatycznie przekierowane do innego folderu lub możesz dodać użytkownika na białą listę zaufanych nadawców,
- sprawdź konfigurację programu pocztowego: program pocztowy może przestać działać w wyniku jego wewnętrznego błędu (problem z aplikacją) lub zmian w konfiguracji konta e-mail, np. gdy wygaśnie certyfikat SSL, gdy zablokowany zostanie port 25 do obsługi poczty e-mail lub gdy zmieniłeś hasło, lub zostało ono zmienione zdalnie, np. z powodu wysyłki SPAMu,
- sprawdź rozmiar konta e-mail: pełna skrzynka pocztowa może oznaczać, że nie można dostarczyć więcej wiadomości e-mail,
- czy otrzymujesz wiadomości zwrotne od adresatów wiadomości: jeśli wysyłasz korespondencję e-mail, przyjmij, że wiadomość zostanie dostarczona, a jeśli nie, otrzymasz informację zwrotną, tzw. Mailer Deamon. Taka wiadomość zawiera szczegółowe informacje o przyczynie niedostarczenia poczty e-mail, jak pełna skrzynka odbiorcza adresata, brak odpowiedzi serwera, błędny adres e-mail, itp..
- sprawdź, czy nie masz włączonych reguł wiadomości: reguły wiadomości można tworzyć w poczcie e-mail, np. za pomocą Webmail oraz w programach pocztowych. Reguły pozwalają zautomatyzować zarządzanie pocztą przychodzącą i, np. skierować ją do innego folderu, a nawet do kosza,
- przekierowanie poczty: w panelu DirectAdmin możesz włączyć przekierowanie poczty, co spowoduje skierowanie korespondencji e-mail na inną skrzynkę pocztową,
- upewnij się, że domena i hosting są opłacone: zarówno domena, jak i hosting muszą być opłacone, aby były aktywne,
- sprawdź, czy domena jest podłączona do hostingu i rekordy domeny są ustawione prawidłowo: jeśli utworzyłeś konta e-mail na hostingu, do którego przypięta była domena, jakakolwiek zmiana serwerów DNS (delegacja) czy dodanie nowego rekordu MX, spowoduje, że poczta będzie obsługiwana na zewnętrznym serwerze.
Niektóre, ze wskazanych rozwiązań, wynikają z tego, w jaki sposób korzystamy z poczty e-mail, czy też jakie zmiany w jej konfiguracji wprowadzamy. Jeśli poznajesz panel DirectAdmin, z łatwością możesz zmienić w nim hasło dostępu do konta e-mail, ustawić przekierowanie czy nawet odpiąć domenę od hostingu, co może spowodować ograniczony dostęp do poczty e-mail.