Link wewnętrzny: co to jest? Jak tego użyć ?
Zwykle słyszymy o linkach zwrotnych, jeśli chodzi o optymalizację strony internetowej. Ale czy wiesz czym są linki wewnętrzne i jak buduje się linkowanie wewnętrzne? W tym artykule poznasz definicję, zalety i najlepsze praktyki tworzenia skutecznych linków wewnętrznych.
- Czym jest link wewnętrzny?
- Korzyści z linkowania wewnętrznego
- Wewnętrzne linkowanie poprawia nawigację Twojej witryny
- Popraw naturalne odwoływanie się do Twojej witryny
- Jak stworzyć wysokiej jakości linki wewnętrzne?
Czym jest link wewnętrzny?
Link wewnętrzny to link hipertekstowy, który przekierowuje do strony lub zasobu tej samej witryny. Dzieje się tak w przypadku, gdy trafiasz na stronę serwisu po kliknięciu w link znajdujący się na innej stronie tego serwisu. Sprzeciwia się zatem linkom zewnętrznym, zarówno przychodzącym, jak i wychodzącym, które prowadzą do innej strony internetowej. Link wewnętrzny w żaden sposób nie odnosi się zatem do źródła innego niż Twoja własna strona.
Można go osadzić w dowolnym miejscu na stronie, aby skierować odwiedzających do dodatkowej treści. Eksperci od marketingu cyfrowego wymyślili nazwę dla wszystkich linków wewnętrznych w witrynie: linkowanie wewnętrzne. Linki te można wstawiać na swojej stronie internetowej, o ile zawiera ona więcej niż jedną stronę. Jak zapewne zrozumiałeś, witryny OnePage są wykluczone. Dlatego eksperci SEO używają linków wewnętrznych jako uzupełnienia netlinkowania w celu poprawy SEO witryny .
Korzyści z linkowania wewnętrznego
Linkowanie wewnętrzne to praktyka SEO polegająca na wstawianiu linków hipertekstowych między artykułami na tej samej stronie.
Używane adresy URL pojawiają się zatem w postaci słów lub wyrażeń, które służą jako kotwice. Tych korzyści jest wiele nie tylko dla Twojej witryny, ale także dla odwiedzających.
Wewnętrzny link poprawia nawigację w Twojej witrynie
Tworzenie linków wewnętrznych daje internautom możliwość przechodzenia z jednej strony na drugą, o tematyce uzupełniającej. Mogą wtedy dogłębnie poznać Twoją witrynę i uzyskać dostęp do informacji dostępnych na innych stronach witryny. Odwiedzający szczególnie to doceniają, ponieważ ułatwia to wyszukiwanie i oszczędza czas.
Połączenie, które oferują linki wewnętrzne, niezależnie od tego, czy są one obserwowane, czy nie, w ogromnym stopniu przyczyniają się do uwidocznienia stron. Kieruje ruch do stron, które nie zostałyby odwiedzone, gdyby nie było prowadzących do nich linków. Linki wewnętrzne pomagają w ten sposób zwiększyć popularność Twojej strony (PageRank) niezależnie od jej orientacji.
Poprawia naturalne odwoływanie się do Twojej witryny
Główną zaletą siatki linków wewnętrznych jest SEO, chociaż pomaga to również poprawić wrażenia użytkownika (UX). Wynika to z faktu, że linkowanie wewnętrzne jest niezbędne do optymalizacji witryny zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla odwiedzających. W rzeczywistości roboty indeksujące Google używają tych linków do przeszukiwania stron Twojej witryny i ich indeksowania.
Dobrze zorganizowana witryna ze spójnymi linkami ułatwia przejście tych robotów, a tym samym indeksowanie stron. Z drugiej strony strona, która nie otrzyma/zawiera żadnego linku, nie będzie brana pod uwagę przez wyszukiwarki.
Linkowanie wewnętrzne poprawia wydajność Twojej witryny Niektóre wskaźniki wydajności bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie Twoich stron w wynikach wyszukiwania Google.
- współczynnik odrzuceń,
- ilość przeglądanych stron,
- czas spędzony w Twojej witrynie.
W rzeczywistości czas przeglądania strony przez internautów wydłuża się, gdy korzystają oni z linków wewnętrznych, co zmniejsza współczynnik odrzuceń.
Te hiperłącza są również przydatne do przekierowywania ruchu na strony, które mają dla Ciebie większe znaczenie. Celem w tym przypadku jest kontrolowanie i udostępnianie soku linków między różnymi stronami witryny. W ten sposób strony filarowe Twojej witryny otrzymują większy ruch, aby wygenerować większy obrót.
Jak stworzyć wysokiej jakości link wewnętrzny?
Wiesz już, czym jest link wewnętrzny i jaka jest jego przydatność.
Oto nasze wskazówki dotyczące umieszczania tych linków na stronach w najlepszy możliwy sposób:
- Uszereguj strony według ważności. Niektóre strony w Twojej witrynie są dla Ciebie ważniejsze. Strony te powinny zatem mieć pierwszeństwo w strukturze witryny i architekturze wewnętrznych linków. Chodzi o organizowanie treści w silosy z uwzględnieniem docelowych słów kluczowych. Dlatego strony główne muszą otrzymywać linki ze stron niższych. Te strony pierwszego poziomu otrzymają zatem więcej linków wewnętrznych niż strony drugiego poziomu i tak dalej. Na przykład strona główna i strona kontaktowa mogą otrzymywać linki z innych stron.
- Zoptymalizuj kotwice linków. Użyj odpowiedniej kotwicy linku dla swojego celu. Kotwice powinny być jak najbardziej szczegółowe i jasno pokazywać treść, do której odsyłają czytelnika. Dlatego preferuj wyraźne słowa lub grupy słów, takie jak: „Popraw swoje naturalne odniesienia” do słynnych terminów, takich jak: „kliknij tutaj”. Im bardziej widoczny link, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie kliknięty i tym szybciej roboty go znajdą. Wszystko to poprawia komfort użytkowania, a także odwoływanie się do witryny w Google.
- Unikaj atrybutu „no-follow”. Atrybut „ no follow ” w budowaniu linków mówi robotom, aby zignorowały link. Chociaż przydatne, gdy witryna docelowa jest wątpliwa, nie zaleca się jej używania w przypadku linków wewnętrznych. Co to jest atrybut follow i nofollow?
- Twórz nowe treści i aktualizuj istniejące. Regularnie publikuj nowe treści w swojej witrynie, aby generować nowe linki wewnętrzne. Możesz użyć harmonogramu publikowania, aby nadążyć za tempem. A jeśli masz artykuły, które straciły już swoją młodość, możesz je również zaktualizować o wewnętrzne linki kierujące do nowych treści.
Korzystanie z linków wewnętrznych jest jedną z najłatwiejszych do wdrożenia technik SEO. Mimo to są skuteczne. Wewnętrzna sieć jest również całkowicie częścią podejścia do marketingu przychodzącego. Jednak linki wewnętrzne działają najlepiej, gdy pojawiają się w wysokiej jakości treściach.
Zobacz także: