Jak ustawić przekierowanie URL w WordPress?
Przekierowania, np. popularne przekierowanie 301, przekierowanie 302 i przekierowanie 303, pozwala przenosić użytkowników z jednego adresu URL na inny, a wyszukiwarki odpowiednio poinformować o takim przekierowaniu. W zależności od tego, jakie przekierowanie zostanie użyte, wyszukiwarki na różne sposoby będą odbierały ten sygnał i podejmowały różne działania. Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób ustawić przekierowanie 301 i inne przekierowania URL w CMS WordPress.
- Przekierowanie 301 – informacje podstawowe
- Typy przekierowań adresów URL
- Jak ustawić przekierowanie URL w WordPress?
Przekierowanie 301 – informacje podstawowe
Najpopularniejszym typem przekierowania adresu URL, jest przekierowanie 301, które informuje wyszukiwarki internetowe o stałym przeniesieniu jednego adresu URL na inny adres URL. To idealne rozwiązanie, kiedy, np. pozbywasz się niedziałających stron internetowych, przenosisz witrynę z jednego adresu na inny lub chcesz skutecznie poinformować wyszukiwarki, że dowolny adres uległ zmianie.
Przekierowanie 301 wskazuje wyszukiwarkom, że ta strona została przeniesiona na stałe. Jest to typ przekierowania HTTP, którego powinieneś użyć, jeśli na przykład przenosisz całą witrynę do nowej domeny. Ponieważ wiele osób używa skrótów podczas pisania stron internetowych, ustalenie, która wersja Twojej witryny będzie domyślna, a następnie przekierowanie drugiej wersji na tę, którą wybrałeś, pomoże Ci zapewnić lepsze wrażenia użytkownika.
Korzystając z przekierowania 301, nie stracisz całej swojej pracy nad tworzeniem starej witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Cała Twoja dotychczasowa wartość SEO i wartość linków dla starego adresu URL zostanie przeniesiona na nowy adres URL.
Typy przekierowań adresów URL
Przekierowanie 301 to jedno z wielu rodzajów przekierowań, jakie używane jest w obsłudze adresów URL.
- 301 stałe przekierowanie: użyj, kiedy chcesz usunąć stronę z jednej lokalizacji i wskazać nową,
- 302 tymczasowe przekierowanie: powinien być używany tylko wtedy, gdy masz zamiar wrócić do starego adresu URL w pewnym momencie. Przeczytaj więcej, czym jest przekierowanie 302.
- 303 tymczasowe przekierowanie: informuje klienta, że zasób jest tymczasowo dostępny w innej lokalizacji i wyraźnie instruuje klienta, aby wysłał żądanie GET pod nowym adresem URL
- 307 tymczasowe przekierowanie: instruuje klienta, aby powtórzył żądanie z innym adresem URL, używając tej samej metody żądania, co w pierwotnym żądaniu. Na przykład żądanie POST musi być prawie powtórzone przy użyciu innego żądania POST.
- 308 stałe przekierowanie: może być używane zamiast przekierowania 301, ale w odróżnieniu od niego, jeśli klient zobaczy przekierowanie 308, musi powtórzyć dokładnie to samo żądanie w nowej lokalizacji.
Użyj przekierowania 301, gdy strona lub plik jest teraz stale dostępny pod nowym adresem URL i chcesz, aby wyszukiwarki rozpoznały ten fakt.
Użyj przekierowania 302, gdy strona jest tylko tymczasowo dostępna pod innym adresem URL i nie chcesz, aby wyszukiwarki zastępowały oryginalny adres URL w swoich indeksach.
Pozostałe typy przekierowań używaj tylko wtedy, kiedy naprawdę wiesz, do czego ich potrzebujesz i jakie będzie to miało skutki dla użytkowników oraz wyszukiwarek.
Jak ustawić przekierowanie URL w WordPress?
Do ustawienia przekierowania 301 i innych typów przekierowań URL, warto skorzystać, np. z wtyczki Redirections.
- Zaloguj się do panelu administratora WordPress.
- Zainstaluj i aktywuj wtyczkę Redirections.
- Przejdź do sekcji Ustawienia > Redirections.
- Przejdź kreatora pierwszej konfiguracji, zaznaczając, np. domyślne opcje.
- Możesz z pomocą wtyczki monitorować, np. błędy 404.
- Dodaj nowe przekierowanie, wskazując stary adres URL (Source URL) oraz nowy adres URL (Target URL).
- Rozwiń dodatkowe opcje, aby zmienić typ przekierowania z domyślnego 301, np. na 302.