Jak ustawić przekierowanie poczty na skrzynkę e-mail w DirectAdmin?
Przekierowanie poczty umożliwia przekazanie wiadomości e-mail z jednego adresu e-mail, na inny. Przekierowanie poczty może pochodzić, np. z aliasu poczty e-mail na właściwą skrzynkę pocztową lub z jednej skrzynki na inną. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest, jak działa i jak ustawić przekierowanie poczty w DirectAdmin.
- Do czego służy przekierowanie poczty?
- Przekierowanie poczty w DirectAdmin
- Zarządzanie przekierowaniami poczty
Do czego służy przekierowanie poczty?
Jak wyjaśniliśmy we wstępie, przekierowanie poczty e-mail umożliwia przekazanie wiadomości z jednego adresu e-mail na inny. To wygodne rozwiązanie, kiedy posiadasz wiele (więcej niż jeden) adresów e-mail i chcesz otrzymywać korespondencję na nie wysyłaną na jeszcze innym koncie poczty elektronicznej lub przekazać korespondencję przychodzącą, na zupełnie inny, obcy adres.
Przykład: posiadasz konto e-mail kontak@nazwa-domeny.pl oraz info@nazwa-domeny.pl, a także służbową skrzynkę jan.kowalski@nazwa-domeny.pl. Dzięki ustawionemu przekierowaniu na koncie kontakt@ oraz info@ możesz odbierać korespondencję wysłaną na oba adresy, logując się do konta jan.kowalski@nazwa-domeny.pl. Możesz też ustawić przekierowanie, aby wybrane wiadomości, o określonym temacie, treści czy od konkretnego nadawcy, były przekierowywane automatycznie na kolejne konto, np. marek.nowak@nazwa-domeny.pl
Takie rozwiązanie, jakim jest przekierowanie poczty, pozwala na łatwy dostęp do wszystkich mail, na które możesz od razu odpowiedzieć, bez konieczności przelogowywania się lub podejmowania ręcznych akcji, np. przekazania wiadomości dalej.
W tym artykule opisaliśmy proces konfiguracji przekierowania poczty e-mail w DirectAdmin, ale podobną konfigurację, możesz wykonać też bezpośrednio w poczcie Webmail wybranej skrzynki pocztowej. To rozwiązanie z kolei pozwala na spersonalizowanie ustawień i wprowadzenie dodatkowych filtrów wiadomości.
Przekierowanie poczty w DirectAdmin
Przekierowanie w DirectAdmin może ustawić administrator usługi hostingowej dla dowolnego konta e-mail utworzonego na serwerze.
- Zaloguj się do panelu DirectAdmin
- Przejdź do grupy funkcji Zarządzanie e-mail > Przekierowania.
- Teraz wybierz Utwórz przekierowanie e-mail.
- W nowym widoku:
- Nazwa nowego przekierowania: w tym miejscu wprowadź adres e-mail w domenie, w której chcesz ustawić przekierowanie. Wskazany w tym miejscu adres e-mail może być utworzony (konto e-mail) na hostingu lub może nieistnieć),
- Dodaj cel: wybierz E-Mail i wskaż adres e-mail, na który chcesz przekierować pocztę ze wskazanego wyżej adresu. Kliknij Dodaj.
- Dodaj: używaj przycisku Dodaj w polach Nazwa nowego przekierowania i Dodaj cel, aby wprowadzić więcej adresów e -mail, działających w ramach tej samej reguły.
- Wciśnij Utwórz, aby potwierdzić i zapisać konfigurację.
Przekierowania poczty działają podobnie do aliasów skrzynki e-mail. W osobnym artykule wyjaśniliśmy, czym są aliasy i jakie rodzaje aliasów wyróżniamy w obsłudze hostingu.
Zarządzanie przekierowaniami
- Zaloguj się do panelu DirectAdmin
- Przejdź do grupy funkcji Zarządzanie e-mail > Przekierowania.
- Na liście zaznacz przekierowanie dla wybranego adresu e-mail, a następnie Usuń, aby skasować przekierowanie.
- Kliknij długopis/Edytuj, aby edytować ustawienia przekierowania e-mail.