Jak ustawić meta tytuł i meta opis w WordPress?
Zmień meta tytuł i meta opis, aby uzyskiwać lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Meta title, czyli tag tytułowy stanowi jeden z kluczowych czynników rankigowych. Odpowiednio sformułowany może przynieść wiele korzyści w pozycjonowaniu SEO. Meta opis, krótkie streszczenie zawartości strony i wpisów, przyciąga uwagę odwiedzających i klientów do Twojej witryny, przez co wpływa na współczynnik klikalności, chociaż nie jest czynnikiem rankingowym. Skorzystaj z popularnej wtyczki Yoast SEO, aby zadbać o edycję tych treści i zoptymalizować je pod kątem wyszukiwarek internetowych.
Meta title i meta description – informacje podstawowe
Po zainstalowaniu wtyczki Yoast SEO uzyskasz dostęp do unikalnej opcji, jaką jest edycja meta title i meta description. To ważne elementy rankingowe, a także treści wpływające bezpośrednio na wrażenia użytkownika, który zobaczy je w wynikach wyszukiwania. Od tego, jakie informacje zamieścisz w tytule meta i meta opisie, zależeć będzie, czy użytkownik zdecyduje się odwiedzić właśnie Twoją witrynę i pozostanie w niej, aby znaleźć odpowiedź lub dokonać zakupu produktu lub usługi.
Meta tytuł
Ustawiany jest automatycznie na podstawie nagłówka H1, czyli tytułu strony lub wpisu. Chociaż tytuł strony jest generowany automatycznie i zwykle nie jest tak często edytowany jak opis, może zajść konieczność jego edycji, np. gdy zechcesz inaczej nazwać stronę w wynikach wyszukiwania, a inaczej gdy użytkownik wejdzie już w Twoją witrynę internetową.
Tagi tytułu pokazują wyszukiwarkom i użytkownikom, o czym jest Twoja witryna. Wyszukiwarki używają tagów tytułu jako nagłówka odpowiedniego wyniku wyszukiwania w SERP. Nietrudno się domyślić, że jest to pierwszy element, jaki użytkownik zobaczy na liście wyników wyszukiwania, dodatkowo będzie on wyróżniony. Tag tytułu ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia użytkownikom dostępu do skróconej treść wyniku wyszukiwania i pokazania, dlaczego ten wynik jest odpowiedni dla zapytania wyszukiwania. Ten element ma znaczenie tak samo dla użytkownika, jak również brany jest pod uwagę przez algorytm Google.
Tworząc meta tytuł, zwróć uwagę na:
- wprowadzaj tytuły, pamiętając o użytkownikach, a nie tylko wyszukiwarkach,
- pamiętaj o słowach kluczowych,
- unikaj zbyt długich tytułów,
- skoncentruj się na jednym słowie kluczowym,
- upewnij się, że wybrana strona używa jednego tytułu, np. 1 nagłówka H1.
Meta opis
To znacznik HTML w kodzie źródłowym stron internetowych, który pomaga opisać zawartość odpowiedniej strony. Ten opis jest wyświetlany przez wyszukiwarki, takie jak Google, w wynikach wyszukiwania. W teorii nie jest czynnikiem rankingowym, ale jest ważnym elementem w procesie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Jeśli metatag opisu nie jest dostępny, opis zostanie wygenerowany na podstawie treści strony. Jest więc on generowany automatycznie, ale edytując go ręcznie, masz bezpośredni wpływ na jego zawartość, np. nasycenie słowami kluczowymi, jak również stworzenie zachęcającego do odwiedzenia witryny tekstu (zainteresowanie użytkownika).
Nawet jeśli meta opis nie jest oceniany lub brany pod uwagę przez algorytm Google czy inne wyszukiwarki, meta opis odgrywa ważną rolę w profesjonalnej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W Twoim interesie jest napisanie wyniku w taki sposób, aby cel wyszukiwania użytkownika został spełniony i aby kliknął Twój wynik, jeśli to możliwe.
Tworząc meta opis, zwróć uwagę na:
- Używaj słów kluczowych w opisie meta,
- umieść informację, która będzie skróconym opisem tego, co odbiorca znajdzie we wpisie lub na stronie,
- pisz unikalne opisy, nie korzystaj z fragmentów treści strony czy wpisu i nie wyrywaj treści z kontekstu,
- skorzystaj z narzędzia Yoast SEO, aby zaplanować odpowiednią długość opisu.
Dowiedz się więcej o optymalizacji SEO:
- Pierwsze kroki z wtyczką Yoast SEO i optymalizacją SEO WordPress
- Popularne wtyczki do optymalizacji SEO WordPress
Jak edytować meta opis i meta tytuł?
- Po zainstalowaniu i aktywacji wtyczki Yoast SEO przejdź do tworzenia nowego lub edycji wpisu, lub strony WordPress.
- Na dole ekranu znajdziesz opcje Yoast SEO.
- Edytuj pole Tytuł SEO (opcjonalnie).
- Dodatkowe ustawienia domyślnego tytułu SEO znajdziesz po lewej stronie ekranu w sekcji SEO > Wyszukiwarki > Rodzaje treści.
- Edytuj pole Opis.
- Skorzystaj z podpowiedzi Yoast SEO w zakresie analizy SEO oraz wskaźnika ilości znaków, jakie powinieneś umieścić w obu polach.
W sekcji SEO > Wyszukiwarki > Rodzaje treści znajdziesz dodatkowe opcje ustawienia domyślnego tytułu dla poszczególnych rodzajów stron, np. możesz umieścić znaczniki, które automatycznie dodadzą określone słowa do tytułu.