Czym jest SERP?
W naszych artkułach pomocy znajdziesz nie tylko instrukcje obsługi usług hostingowych czy popularnych systemów CMS, ale także porady dotyczące pozycjonowania. W tym krótkim artykule skoncenttrowaliśmy się na często pojawiającym się w naszej dokumentacji haśle SERP. Czym są wyniki wyszukiwania, jak są generowane i od czego zależy nasza pozycja w SERP.
- Co to jest SERP w SEO?
- Jak generowany jest SERP?
- Jak zorganizowana jest wyszukiwarka (SERP)?
- Zmienność SERP?
- Wyniki organiczne Google
- Wyszukiwanie uniwersalne
Co to jest SERP w SEO?
Nazywamy SERP w SEO, dla strony wyników wyszukiwania, stron wyników oferowanych przez wyszukiwarki, takie jak Google, Yahoo!, Bing… Innymi słowy, są to strony internetowe, które widzą internauci, szukając informacji w wyszukiwarce.
Internauta wpisuje w wyszukiwarkę swoje zapytanie (wykorzystując odpowiednie frazy i słowa kluczowe), a wyszukiwarka zwraca kilkadziesiąt, a nawet kilka tysięcy wyników (liczba ta jest bardzo różna w zależności od zapytania i jego „popularności”). W tych wynikach znajdujemy ten sam format z metatytułem i tagiem metaopisu .
O wyświetlaniu na 1. stronie Google mówimy, gdy witryna znajduje się w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania w SERP dla danego zapytania . Brak pierwszej strony lub nawet górnej części pierwszej strony dla ukierunkowanego zapytania oznacza, że prawie nie jesteś widoczny w Google > często odwiedzasz drugą stronę wyników, prawda?
W SERP można wyświetlać kilka typów wyników : wyniki organiczne, reklamy i inne funkcje SERP (np. fragment z opisem, linki do podstron itp.).
Wyniki sponsorowane to wszystko, za co zapłacono za pozycjonowanie, na przykład poprzez licytację słów kluczowych.
Google umieszcza te sponsorowane wyniki w różnych miejscach na stronie wyników.
Zobacz także:
Jak generowany jest SERP?
Wyszukiwarka generuje SERP na podstawie zapytania wprowadzonego przez użytkownika i klasyfikuje wyniki na podstawie ich trafności, jakości i wielu innych czynników.
Generowanie wyników w SERPach opiera się na 3 podstawowych procesach:
- Indeksowanie (lub eksploracja ): wyszukiwanie stron w sieci
- Indeksowanie : przechowywanie zawartości stron w bibliotece wyszukiwarki (Indeks)
- Ranking : sortowanie i wyświetlanie zindeksowanych stron w SERP
Gdy użytkownik wpisuje zapytanie w Google, wyszukiwarka przeszukuje swój indeks, aby sprawdzić, które strony mogą być istotne dla użytkownika i klasyfikuje je na podstawie różnych czynników rankingowych.
Jak zorganizowana jest wyszukiwarka (SERP)?
W sieci są miliony stron, ale żadna nie jest ważniejsza dla marketerów cyfrowych niż strony wyników wyszukiwania lub SERP.
Specjaliści od optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i reklamodawcy walczą o to samo cenne miejsce w najbardziej widocznych częściach SERP, ale konkurencja jest zacięta, a rozwój technologiczny w wyszukiwaniu oznacza, że wiedza o tym, jak działa wyszukiwanie i co mogą zrobić, aby zmaksymalizować swoją widoczność i SEO w swojej strategii biznesowej .
- Wyniki organiczne: SERP zazwyczaj zawierają dwa rodzaje treści: wyniki „organiczne” i wyniki płatne. Wyniki organiczne to listy stron internetowych, które pojawiają się dzięki algorytmowi wyszukiwarki. Specjaliści od optymalizacji wyszukiwarek, powszechnie określani jako SERP, specjalizują się w optymalizacji treści i stron internetowych w celu uzyskania wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Płatne wyniki: W przeciwieństwie do wyników organicznych, płatne wyniki to takie, które zostały opłacone przez reklamodawcę. W przeszłości płatne wyniki były prawie wyłącznie ograniczone do małych reklam tekstowych, które były zwykle wyświetlane nad i na prawo od wyników organicznych. Jednak obecnie płatne wyniki mogą przybierać różne formy, a do potrzeb reklamodawców dostępne są dziesiątki formatów reklam.
- SEO na stronie: SEO na stronie odnosi się do najlepszych praktyk, które twórcy treści internetowych i właściciele witryn mogą stosować, aby zapewnić jak najłatwiejszy dostęp do ich treści. Obejmuje to między innymi tworzenie szczegółowych metadanych stron (danych o danych) dla każdej strony i elementów takich jak obrazy, używanie unikatowych i statycznych adresów URL, w tym słów kluczowych w odpowiednich tytułach i napisach oraz używanie czystego kodu HTML.
- SEO poza stroną: W przeciwieństwie do technik SEO na stronie, SEO poza stroną odnosi się do strategii, które wpływają na witrynę jako całość. Najczęstsze techniki SEO poza stroną obejmują budowanie i wymianę linków, tworzenie zakładek społecznościowych, marketing treści, przesyłanie do katalogów i indeksów wyszukiwarek oraz budowanie społeczności online w mediach społecznościowych.
Zmienność SERP
Zmienność strony w rankingu wyszukiwarek (SERP) to ciągła zmiana (w górę i w dół) pozycji witryny w rankingu na stronach wyników wyszukiwania Google.
Za każdym razem, gdy następuje zmiana algorytmu Google , można zauważyć wahania w rankingach słów kluczowych w witrynie.
Ta fluktuacja w rankingu witryny nazywa się zmiennością strony wyników (SERP). Zmiany te mogą znacząco wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na ruch organiczny.
Wyniki organiczne Google
Kiedy wyszukiwarka zwraca swoje wyniki , daje dwa rodzaje: organiczne i płatne. Bezpłatne wyniki wyszukiwania to listy stron internetowych, które najbardziej pasują do zapytania użytkownika na podstawie trafności. Pozycjonowanie w wynikach organicznych, znane również jako wyniki „naturalne”, jest istotą SEO.
Płatne wyniki są zasadniczo reklamami . Właściciele witryn zapłacili za wyświetlanie ich stron internetowych dla określonych słów kluczowych, więc te listy pojawiają się, gdy ktoś uruchomi zapytanie zawierające te słowa kluczowe.
Na stronie wyników można odróżnić wyniki płatne od wyników bezpłatnych , ponieważ wyszukiwarki odróżniają płatne wyniki, umieszczając je powyżej lub po prawej stronie wyników bezpłatnych albo dodając im zacienione tło, obramowanie lub inne wskazówki wizualne.
Wyszukiwanie uniwersalne
W kontekście SEO „ wyszukiwanie uniwersalne ” (zwane także „mieszanym” lub „zaawansowanym”) odnosi się do integracji dodatkowych mediów, takich jak filmy, obrazy lub mapy – wyświetlanych powyżej lub wśród wyszukiwarek wyników organicznych, takich jak Google czy Bing.
Od kwietnia 2007 r. lista wyników wyszukiwarki to więcej niż lista 10 niebieskich linków . Google zintegrował przestrzenie zawierające dodatkowe media, które pojawiają się nad, wśród i/lub obok rzeczywistych wyników organicznych. W zależności od intencji użytkownika wyniki te mają wyższy współczynnik klikalności, a także obiecujący dodatkowy ruch.
To rozszerzenie obejmujące filmy, obrazy, mapy, wyniki zakupów lub wiadomości w SERPach Google jest powszechnie określane jako „uniwersalna integracja wyszukiwania”, czasami także „ulepszona” lub „mieszana”. Teraz te elementy, zwłaszcza obrazy, są czasami częścią Grafu wiedzy Google, który często odnosi się do map i obrazów.