Co to jest i do czego służy PageSpeed Insights?
Jeśli Ty lub Twoja firma posiadacie stronę internetową, z pewnością będziecie zainteresowani tym,czym są Statystyki PageSpeed i po co to jest. Ponadto z pewnością chciałbyś wiedzieć, że jest to bezpłatne narzędzie i może pomóc Ci znacznie poprawić wydajność Twojej strony internetowej.
- Dlaczego szybkość ładowania i Google PageSpeed Insight są ważne?
- Jak mierzyć szybkość mojej strony?
- Jak poprawić wskaźniki Google PageSpeed Insights?
- Jak interpretować dane z Google PageSpeed Insights?
- Wnioski dotyczące Google PageSpeed
Dlaczego szybkość ładowania i Google PageSpeed Insight są ważne?
Google Page Insights lub PageSpeed Insights to fantastyczny zasób udostępniany przez Google, który pozwala analizować wydajność witryny , dostarczając informacji o jej szybkości ładowania i dostarczając rekomendacji, dzięki czemu wiesz, jak ją zoptymalizować.
Szybkość ładowania i ogólny stan strony internetowej są ważnymi czynnikami skutecznej strategii pozycjonowania SEO i SEM . Jeśli chcemy, aby nasza strategia SEO i słowa kluczowe, które staramy się pozycjonować, były skuteczne, aby nasi potencjalni klienci mogli nas znaleźć, ważne jest, aby nie zaniedbywać i utrzymywać dobrą konserwację naszej witryny.
Jednak wydajność strony internetowej odzwierciedla się nie tylko w czasie ładowania, ale także w czasie odpowiedzi, rozmiarze obrazów i szybkości pobierania. Google bierze pod uwagę wszystkie te czynniki oceniając Twoją witrynę… innymi słowy, jest bardzo wymagającym inspektorem.
Przeczytaj także na naszym blogu:
- Blog: Co to jest PageSpeed Insights i jakie informacje uzyskam z niego?
- Blog: Mieszenie szybkości strony internetowej
Jak mierzyć szybkość strony?
Jak powiedzieliśmy na początku naszego posta, szybkość ładowania jest nie tylko czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie strony internetowej, ale jest również czynnikiem decydującym o doświadczeniu użytkownika.
Aby to poprawić, w 100% zalecamy rozpoczęcie od zgłoszenia witryny do badania Google PageSpeed Insights. Jednak zanim to zrobisz, będziesz zainteresowany tym, jak działa ten test prędkości Google dla stron internetowych i na czym opiera się pomiar szybkości ładowania.
Aby określić, czy Twoja strona internetowa ładuje się wolno (czerwony), średnio (żółty) czy szybko (zielony), Google opiera się na szeregu dobrych praktyk lub reguł, które są zwykle ważne dla prawidłowego ładowania witryny. Zasady te dotyczą zarówno aspektów front-end (obrazy, pliki JavaScript, CSS), jak i konfiguracji serwera.
Google PageSpeed jest niezbędnym narzędziem dla programistów i właścicieli witryn wszelkiego rodzaju. Jednak nie jest dobrze mieć obsesję na punkcie wyników, jeśli widzisz, że za pierwszym razem nie są one takie, jakbyś chciał.
Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to poświęcić swoje wysiłki na optymalizację, która jest naprawdę opłacalna i ma znaczenie dla analityki szybkości Google. Jeśli będziesz dalej czytać ten post, odkryjesz wszystko, co musisz zrobić, aby poprawić wyniki Google Speed Insights. Nie przegap szczegółów!
Jak poprawić wskaźniki Google PageSpeed Insights?
Jeśli chcesz poprawić wynik testu szybkości Google swojej strony internetowej, powinieneś wiedzieć, że istnieje szereg działań, które znacznie Ci w tym pomogą . Ponadto większość z nich pozytywnie wpływa również na pozycjonowanie i wrażenia użytkowników odwiedzających Twoją witrynę.
Aby dowiedzieć się, jakie ulepszenia możesz zastosować, spójrz na wyniki oferowane przez Google.
Oto niektóre z działań, które PageSpeed będzie pozytywnie oceniać:
Optymalizacja obrazu
Optymalizacja obrazów to nie tylko stosowanie technik SEO, takich jak tytuł czy Atrybut ALT, ale także ich kompresja. Kompresując obrazy, które ładujesz na swojej stronie, zmniejszysz szybkość jej ładowania i poprawisz swoje wyniki w Google PageSpeed.
Optymalizacja dostarczania CSS
Obecnie prawie wszystkie strony internetowe mają tendencję do umieszczania wszystkich stylów w jednym arkuszu CSS, chociaż możliwe jest, że Google wskaże błąd tego typu lub typu „priorytet widocznej zawartości”. W takim przypadku, jeśli Twoja witryna jest tworzona z CMS, a w teście Google pojawia się „zoptymalizuj dostarczanie CSS”, najlepiej jest zmienić motyw strony.
Minimalizacja zasobów
Minifikacja to proces optymalizacji plików HTML, CSS i JavaScript, który można wykonać na wiele sposobów. W systemie CMS, takim jak WordPress, możesz to zrobić za pomocą wtyczki „Autoptimize for WordPress”. Uzyskasz w ten sposób konfigurację, która skróci pliki tak, aby ważyły mniej i szybciej pobierały się w przeglądarce użytkownika.
Poprawiony czas odpowiedzi serwera
Poprawiając czas odpowiedzi serwera, będziesz w stanie skrócić czas ładowania, a tym samym czas potrzebny serwerowi na zaoferowanie zawartości. W ten sposób poprawisz swój wynik w Google PageSpeed i odniesiesz korzyści dla swoich użytkowników. Aby zachować zgodność z tą zasadą, upewnij się, że czas odpowiedzi serwera jest krótszy niż 0,2 sekundy.
Kompresja zawartości
Obecnie prawie wszystkie serwery internetowe dostępne na rynku są skonfigurowane w taki sposób, że kompresują zasoby za pomocą GZIP przed udostępnieniem ich w przeglądarkach użytkowników. Rozwiązanie tego problemu nie jest łatwe, jeśli nie używasz zwykłego serwera, takiego jak Apache, w którym wystarczy zmodyfikować htaccess, aby aktywować GZIP.
Zredukowane przekierowania
Unikanie nadmiernych przekierowań jest kluczem do uzyskania dobrych wyników w Google Page Speed. W rzeczywistości, jeśli ten błąd pojawi się w twoim teście, będziesz musiał zmodyfikować zachowanie i działanie witryny, aby miała mniej przekierowań, chociaż nie jest to łatwe zadanie, ponieważ pociąga za sobą zmiany strukturalne.
Oprócz tych działań możesz zastosować inne, które pomogą Ci poprawić wyniki. Usunięcie Javascript, który blokuje wyświetlanie treści lub zmniejszenie rozmiaru treści w górnej połowie strony to dwa przykłady.
Jak interpretować dane z Google PageSpeed Insights?
Google PageSpeed Insights wyraźnie pokazuje, jak szybko ładuje się strona internetowa na podstawie rzeczywistych danych użytkownika. I tak, po wykonaniu (bardzo) szybkiej analizy strony, narzędzie prezentuje prostą ocenę czasu ładowania. Ponadto pokazuje, w jaki sposób optymalizacja sieci ma oszacować jej wydajność.
Najważniejszym aspektem wyników, które oferuje test, są rekomendacje, czyli wszystkie te optymalizacje, które Google wykrywa jako możliwości poprawy wydajności Twojej strony internetowej.
Nie chcesz uzyskać szybkiego czasu ładowania, aby uzyskać maksymalny wynik w PageSpeed Insights, ale zaspokoić potrzeby swoich użytkowników. Prawie nie zauważą, jeśli Twoja witryna ładuje się o kilka milisekund szybciej niż wcześniej, więc staraj się uzyskać pozytywne wyniki (na zielono) i nie rozłączaj się z liczbami.
Co najważniejsze, PageSpeed rozróżnia wyniki na urządzeniach mobilnych i na komputerach , ponieważ czas ładowania strony internetowej może być bardzo różny na tych dwóch urządzeniach. Dzięki temu, jeśli masz jasność co do urządzenia najczęściej używanego przez odwiedzających, możesz skoncentrować swoje wysiłki na optymalizacji jednego z dwóch.
Wnioski dotyczące Google PageSpeed
Teraz, gdy już wiesz, czym jest PageSpeed Insights i wiesz, jak interpretować jego wyniki, zalecamy wypróbowanie tego narzędzia i przetestowanie szybkości ładowania oraz wydajności Twojej witryny. Najlepsze jest to, że jest to darmowy zasób , który pozwoli Ci również poznać wyniki innych stron, tyle, ile chcesz.
Dzięki temu lepiej zrozumiesz praktyki, które Google pozytywnie ceni i odkryjesz możliwości ulepszeń , które pomogą Ci zoptymalizować witrynę tak, aby zarówno Google, jak i użytkownicy oceniali ją pozytywnie. Bez wątpienia jest to jedno ze świetnych narzędzi, z którego powinien korzystać każdy twórca lub właściciel witryny.
Sprawdź także: