Tworzenie tabeli w bazie danych
Tworzenie tabel w bazie danych stanowi podstawowy krok do przygotowania bazy danych do pracy z aplikacjami lub wypełnienia jej różnego rodzaju danymi. W panelu DirectAdmin utworzysz nową bazę danych, a za pomocą narzędzia phpMyAdmin, możesz dodawać dane i tworzyć tabele.
Tworzenie tabeli w bazie danych
Aby stworzyć nową tabelę w basie danych w panelu DirectAdmin:
- Zaloguj się do phpMyAdmin, do bazy danych. Możesz to zrobić logując się do już istniejącej bazy danych lub utworzyć nową:
- Zostaniesz zalogowany do panelu phpMyAdmin. W jego lewej sekcji wskaż bazę danych, w której chcesz utworzyć nową tabelę.
- Na kolejnej stronie skorzystaj z opcji Utwórz tabelę, a następnie wpisz nazwę nowo tworzonej tabeli. Ustal ilość jej kolumn.
- Kliknij przycisk Create.
- Na kolejnej stronie będziesz mógł uzupełnić informacje o bazie danych. Pamiętaj, aby dla pierwszej kolumny pole Index jako Primary, a także zaznaczyć opcję A_I (Autoinkrementacja).
- W pierwszym polu tekstowym, tuż pod tytułem Name, napiszemy nazwę każdego pola (identyfikator, imię, adres e-mail, wiadomość, itp. ),
- W drugiej kolumnie, o nazwie Type, wybierzemy typ danych, które może przechowywać każde z tych pól. Przyjmijmy, że najczęściej używanymi typami danych są INT (liczba całkowita), VARCHAR (zmienna znakowa lub zmienne znaki, które przechowują litery i cyfry, maksymalnie do 255 znaków, takie jak te niezbędne w polach imienia i adresu e-mail) oraz TEXT (dla tekstów dłuższych niż 255 znaków),
- W trzeciej kolumnie zdefiniujemy maksymalną liczbę znaków, które każde pole będzie przechowywać,
- W kolumnie Null, jeśli pozostawimy pole wyboru niezaznaczone, zmienimy pole NOT NULL; oznacza to, że podczas dodawania rekordu konieczne będzie wpisanie pewnej wartości. Jeśli nie chcemy, aby to było obowiązkowe i aby można było pozostawić puste i dodać pełny rekord z resztą pól tak, jakby był wypełniony, to zaznaczamy ten checkbox, co jest równoznaczne ze zdefiniowaniem tego pola jako potencjalnie NULL, to znaczy może mieć wartość null lub być pusta.
- Teraz, wyłącznie w wierszu, który należy do pola id (pierwszy), musimy wybrać opcję Primary w kolumnie Indeks, tak jak idziemy na poprzednim obrazie, co wskazuje, że to pole będzie tym, które jednoznacznie identyfikuje każdy rekord będzie kluczem podstawowym. Oprócz menu wyboru zaznaczymy pole skrótem A_I (Auto Increment), co powoduje, że zawartość lub „wartość” tego pola id automatycznie uzupełnia się za każdym razem, gdy dodamy rekord, o numery, które będą rosnąć jeden po drugim , nigdy się nie powtarzając.
- Teraz naciśnijmy przycisk Save / Zapisz .
- To wszystko! Tabela bazy danych została utworzona!