Jak wyświetlać konwersacje/ wątki w poczcie Webmail?
Poczta Webmail zapewnia wygodny dostęp do wiadomości e-mail oraz możliwości ich wysyłania. To, co pomaga użytkownikom w sprawnym prowadzeniu korespondencji e-mail, to nie tylko mechanizm pobierania i wysyłania wiadomości, ale też sposób ich wyświetlania. Domyślnie klient poczty e-mail oferuje widok listy wiadomości, sortowanych od najnowszych na górze. Możesz też wyświetlać wiadomości jako konwersacje.
Widok konwersacji a lista wiadomości
Programy pocztowe pozwalają na łatwe zarządzanie korespondencją e-mail. Wyświetlają ją w formie przyjaznej listy, na której widnieje informacja o otrzymanej poczcie. Wiadomości są oznaczane jako przeczytane i nieprzeczytane.
Mechanizmy poczty dodatkowo oznaczają wiadomości będące odpowiedzią, dodając do tematów odpowiedni przedrostek, a w treści zawierają cytowaną treść wiadomości.
Ten model wyświetlania poczty jest przejrzysty, ale w dłuższych wątkach, gdzie obie strony korespondencji wymieniają się nią, odpowiadając wzajemnie, może wprowadzać bałagan. Trudno jest bowiem odczytać wiadomość i szybko przeglądać historię wątku.
Z pomocą w tej sytuacji przychodzi widok konwersacji tj. widok wątkowy. Wiadomości e-mail, które były przesyłane pomiędzy dwoma użytkownikami, a dotyczą odpowiedzi na ten sam temat (ciągłość korespondencji), wyświetlane są jako rozwijana lista wiadomości. Dzięki takiemu rozwiązaniu szybko możesz powrócić do dowolnej wiadomości e-mail i przejrzeć ją tak, jakbyś ją wyszukał w skrzynce odbiorczej lub nadawczej.
Jak wyświetlać konwersacje/ wątki w poczcie Webmail?
- Zaloguj się do poczty Webmail
- Przejdź do widoku wiadomości e-mail, sekcja Poczta.
- Na górze ekranu rozwiń Opcje.
- W nowym widoku kliknij Rodzaj listy i zmień Lista na Wątki.
- Zapisz ustawienia.
Wiadomości e-mail, które stanowią jeden wątek, będą teraz widoczne po rozwinięciu ich przy pierwszej wiadomości. Obok wiadomości e-mail pojawi się dodatkowa opcja (strzałka w dół). Po jej kliknięciu zobaczysz wiadomości do wątku, tj. widok konwersacji.