Jak wstawiać nagłówki i akapity w treści wpisów WordPress?
Tworzenie treści w CMS WordPress jest naprawdę proste, co powoduje, że ten popularny system zarządzania trescią, wciąż zyskuje coraz więcej zwolenników i pozwala działać dużo ponad połowie stron internetowych w sieci. Zaraz po zainstalowaniu i pierwszym logowaniu, Twoja witryna internetowa jest już widoczna w sieci Internet. Dodaj pierwszy wpis lub nową stronę i opublikuj ją. Przy dodawaniu treści warto uwzględnić prawidłowy rozkład nagłówków i akapitów, aby treści nie tylko były czytelne, ale również wysoko punktowane przez Google i inne wyszukiwarki. Sprawdź, jak wstawiać nagłówki i akapity w treści wpisów WordPress.
- Nagłówki WordPress – informacje podstawowe
- Jak wstawić nagłówek w tresci wpisu?
- Jak wstawiać akapity w treści WordPress?
- Jak utworzyć spis treści w WordPress?
Nagłówki WordPress – informacje podstawowe
Nadaj styl swoim stronom i wpisom, dzieląc treści WordPress na sekcje i dodając tagi HTML, które umożliwiają wyszukiwarkom nadawać punktu rankingowe treściom pod kątem wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych. Właściwa organizacja i stylizacja tekstu pozytywnie wpłynie na ranking SEO, ale również pozwoli czytelnikowi odnaleźć się w tekście.
Podstawowe bloki umożliwiające spersonalizowanie wyglądu strony i wpisy to nagłówek i akapit. Dzięki nim wprowadzasz pewnego rodzaju organizację treści, umieszczając informacje w poszczególnych sekcjach. Nagłówki to rodzaj tytułu lub podtytułu w tekście. Zwykle są to wyrażenia lub krótkie zdania, które mają na celu opisanie, o czym będzie następny akapit . Daje to lepszą organizację dłuższego tekstu i pozwala czytelnikom skupić się na częściach, które ich szczególnie interesują, jeśli nie chcą czytać całości.
W WordPressie istnieje 6 różnych typów nagłówków, z których każdy jest mniejszy i mniej istotny niż poprzedni . Zatem nagłówki 1 i 2 będą głównymi tytułami w poście. Mniejsze nagłówki pod nimi to twoje podrozdziały. Nagłówki 1, 2 i 3 mają największą wagę i są najbardziej widoczne w tekście.
Jedną z najłatwiejszych rzeczy dla lepszego pozycjonowania treści, które możesz zrobić, jest używanie nagłówków w swoich postach . W szczególności Google używa nagłówków do indeksowania ogólnej struktury treści i identyfikowania jej głównych tematów . Niektóre nagłówki (choć nie wszystkie) powinny również zawierać Twoje słowo kluczowe.
Dzięki nagłówkom możesz także łatwo zaplanować tworzenie spisu treści, który ułatwi poruszanie się po nowej stronie lub wpisie.
Jak wstawić nagłówek w treści wpisu?
Dodawanie nagłówków jest bardzo ważne, nie tylko w organizowaniu treści, ale także pozycjonowaniu. Pamiętaj, że tytuł wpisu lub strony to domyślnie nagłówek H1 i nie powinieneś powtarzać go. Dodawaj nagłówki H2, H3, H4 itp. tworząc rozbudowaną strukturę strony. Większość stron korzysta głównie z nagłówków H2, opcjonalnie H2 i H3.
Tworząc strukturę nagłówków i akapitów, sugerujemy, aby wpis lub stronę zaczynać od bloku akapitu, wprowadzenia, informującego użytkownika, co powie mu ten artykuł. Następnie powinien pojawić się spis treści lub pierwszy nagłówek H2.
Nagłówek nad tym akapitem to tag nagłówka H2. Wyszukiwarki rozszyfrują stronę za pomocą utworzonych znaczników, takich jak nagłówek lub akapit. Dzięki nim (wraz z kilkoma innymi tagami) wiedzą, co jest na stronie i co jest najważniejsze.
- Zaloguj się do panelu administratora WordPress / wp-admin.
- Przejdź do sekcji Strony lub Wpisy, a następnie dodaj nowy lub edytuj istniejący wpis.
- Redaguj stronę, korzystając z przycisku + aby dodawać nowe bloki.
- Wstaw blok Nagłówek.
- Wprowadź tekst nagłówka.
- W dowolnej chwili możesz zmienić rodzaj nagłówka, np. z H2 na H3.
Jak wstawiać akapity w treści WordPress?
Tworzenie bloku akapitu Gutenberga działa tak samo, jak blok nagłówka. Najpierw kliknij symbol plusa z kółkiem wokół niego, aby dodać blok do edytora. Akapit jest domyślnie polem tekstowym, jeśli oczywiście chcesz, aby akapit zaczynał się innym blokiem, np. listą, przeciągnij blok listy.
W dowolnym momencie możesz zmienić typ bloku akapit na inny.
Jak utworzyć spis treści w WordPress?
Tworzenie spisu treści nie jest trudne i możesz wykonać je, dodając, np. blok Lista, a następnie używając opcji hiperłącze, linkując poszczególnie punkty listy do odpowiednich sekcji wpisu, np. nagłówków.
W tym miejscu z kolei dodaj kotwice, punkty odniesienia dla utworzonego spisu treści w WordPress.