Co to jest certyfikat SSL?
Certyfikat SSL to forma cyfrowego certyfikatu, który odpowiada za uwierzytelnianie witryny, ale używany jest także w obsłudze poczty e-mail. Certyfikat SSL jest związany z domeną internetową i uwierzytelnia ją wszędzie tam, gdzie przekazywane są informacje, np. do serwera. Dla użytkonika końcowego, który odwiedza witrynę internetową z SSL, certyfikat ten stanowi dodatkowe źródło informacji o właścicielu domeny i wpływa na postrzeganie witryny jako wiarygodnej i bezpiecznej.
- Co to jest Certyfikat SSL?
- Czy potrzebuję certyfikatu SSL?
- Jak certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie witryny internetowej?
- Gdzie kupić certyfikat SSL?
Co to jest Certyfikat SSL?
Certyfikaty SSL/TLS odgrywają kluczową rolę w bezpiecznej i szyfrowanej komunikacji między klientem (użytkownikiem, przeglądarką) a serwerem:
- certyfikat serwera zawierający jego klucz publiczny jest używany przez klienta do określenia, czy klient powinien zaakceptować relację zaufania z serwerem,
- jeśli klient akceptuje lub potwierdza autentyczność serwera, certyfikat serwera jest używany do ustanowienia bezpiecznego, zaszyfrowanego kanału dla kolejnej sesji.
Certyfikat SSL szyfruje poufne informacje, zapewniając jednocześnie uwierzytelnianie, ale również obdarza zaufaniem. Głównym celem jaki niesie za sobą certyfikat SSL jest szyfrowanie poufnych informacji przesyłanych przez Internet, tak aby tylko zamierzony odbiorca mógł uzyskać do nich dostęp, chroniąc informacje przed hakerami i złodziejami tożsamości. Certyfikat SSL za pośrednictwem zaufanego dostawcy zapewnia również zweryfikowane uwierzytelnianie, dzięki czemu możesz mieć pewność, że wysyłasz informacje do właściwego serwera, a nie do złośliwego oszusta. Bezpieczne połączenie przez SSL wzbudza również większe zaufanie u Twoich klientów.
Czy potrzebuję certyfikatu SSL?
Certyfikat SSL pomaga zabezpieczyć informacje, takie jak:
- Uwierzytelnienie loginu
- Transakcje kartą kredytową lub informacje o koncie bankowym
- Informacje umożliwiające identyfikację osoby — takie jak imię i nazwisko, adres, data urodzenia lub numer telefonu
- Informacje zastrzeżone
- Dokumenty prawne i umowy
- Dokumentacja medyczna
- inne.
Oczywiście lista ta nie jest zamknięta, kluczowe jest w niej zidentyfikowanie newralgicznych danych, jakie certyfikat SSL może ochronić.
Jeśli posiadasz stronę internetową, bloga, na którym publikujesz wpisy, ale nie umożliwiasz użytkownikom logowania czy wchodzenia w interakcję, np. za pomocą mechanizmu komentarzy typu Disqus, posiadanie certyfikatu SSL będzie stanowiło przede wszystkim informację dla wyszukiwarek, że Twoja domena jest uwierzytelniana i może przełożyć się na ranking w wynikach wyszukiwania.
Certyfikat SSL nabiera mocy z chwilą, kiedy pomiędzy witryną, a np. serwerem czy bazą danych lub zewnętrznymi systemami zintegrowanymi w witrynę, dochodzi do interakcji. Kiedy dane są przekazywane. Nastąpi to np. podczas korzystania z formularzy rejestracji, logowania, w koszykach zakupów, w generatorach, które przetwarzają informacje.
Certyfikat SSL zapewnia, że dostawca jest tym, za kogo się podaje, a także wskazuje bezpieczne połączenia między urządzeniami osobistymi a witrynami internetowymi. Zrozumienie certyfikatów SSL jest ważne dla zaufania witryn internetowych i ochrony klientów przed padnięciem ofiary oszustów.
Jak certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie witryny internetowej?
Wciąż zmieniający się algorytm Google, postrzega witryny posiadające certyfikat SSL, jako bardziej wiarygodne dla użytkowników. Strony posiadające SSL, realizujące połączenie za pomocą protokołu HTTPS, otrzymują poprawę jakości SEO i stają się domyślnym wynikiem wyszukiwania. Kluczem do uzyskania lepszej pozycji w wynikach Google, jest poprawne wdrożenie certyfikatu SSL.
Na tej podstawie łatwo można stwierdzić, że bezpieczeństwo ma znaczenie dla wyszukiwarek takich jak Google, które poszukują witryn HTTPS i nadaje im większą wagę, przy zwracaniu wyników wyszukiwania. To efekt globalnych zmian, które obejmują właśnie zachęcenie administratorów, do przejścia na bezpieczny, szyfrowany, protokół HTTPS.
W ten sposób witryny posiadające SSL, stają się dla Google ważniejsze, chociaż sam certyfikat SSL na pewno nie od razu podniesie wyniki raportów SEO, na pewno będzie brany pod uwagę w ogólnych wynikach jakości witryny.
Warto też spojrzeć na ten problem od strony wiarygodności serwisu WWW dla użytkownika końcowego, który poinformowany o bezpiecznym połączeniu, obsłudze HTTPS, może spędzić w witrynie więcej czasu, częściej ją odwiedzać, częściej wyszukiwać ją w Google i klikać w nią w wynikach. To z pewnością przyczyni się do wyników SEO witryny, gdyż będzie powodem, dla którego Google wyżej oceni jakość treści, zawartość i skuteczność wyników wyszukiwania.
Gdzie kupić certyfikat SSL?
Certyfikaty SSL znajdziesz w ofercie JCHost.pl:
- Comodo positive SSL: certyfikat dla jednej domeny (z www) typi DV, tj. Domain Validation. Weryfikacji podlega domena i obejmuje sprawdzenie danych w systemie DNS,
- Comoda SSL Wildcard: certyfikat dla domeny i jej subdomen, idealny, jeśli posiadasz wiele stron/projektów/aplikacji w jednej domenie. Certyfikat typu DV.
- Comodo EV SSL: SSL dla 1 domeny i jej subdomen. Certyfikat typu EV, czyli Extended Validation. Weryfikacja obejmuje sprawdzenie właściciela certyfikatu, jest szczegółowa.
Certyfikaty SSL możesz zamówisz na naszej stronie: